Banner

Till Salu

onsdag 8 juli 2009

Distressat, krackelerat och stämplat

Här gäller det att ha regnkläder eller paraply med sig ut. Man vet inte när det ska börja regna! Men vi som gillar att pyssla lider kanske inte så mycket av regnet som brist på tid ;)

####

Jag har varit flitig på sista tiden och fått kladda riktigt mycket med både distresserna och crackle paints. Mer ska det bli! Jag ska göra ca 30 inbjudningar till 2 gånger barnkalas. Japp, jag har två goingar som fyller 4 0ch 1. Ni får hålla er till tåls, lika, men ändå olika!

####

Till dagens lilla skörd! Tänkte ni ville ha lite att titta på i regnet.


Bakgrunden är distressad och sedan har jag stänkt vatten på den. Torkat och stämplat.


Ettiketten är gjord med en rolig teknink. Distressa tagen, ta en stämpel och sätt embossing ink, spreja sedan med vatten och stämpla på tagen. Torka och du får denna häftiga effekt!

En enkel insida.


På baksidan har jag satt en bit vellpapp, lätt distressad, och skrivit min blogg adress. Måste ta mig i kragen och designa min egna sigil stämpel. Det ser snyggare ut!


Ett hjärtformat kort, distressat och stämplat. Fjärilen målad med crackle paint, dabbers och distress.


Insidan blev en kanske annorlunda kombination av blått och rött. Det fick vara lite kärlek med! Tagen är stämplad med texten "a perfect day". Två olika tekniker med distresser.


Enkel baksida! Distressad, stänkt vatten, torkat och sen stämlat.



Sist ett tack kort där jag har lagt distressfärgen på ett teflonark, sprejat med vatten och sedan plockat upp färgen. Tagen distressad och stämplad. Prima blommor, dew drops och söta fjärilar från Story House egen kollektion.

Enkel insida!

Hoppas ni finner någon form av inspiration!
Ha det bra!
Puss
Rosa Bönan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar