Banner

Till Salu

torsdag 4 augusti 2011

Försenad födelsekonserv!


Hej!

Har länge skullat göra mina egna dekorerade konservburkar, men inte haft tid. Så för ett tag sen passerade jag en hylla i mataffären och skulle inhandla oliver. Köper normalt en sort, men där var dom... ett trepack oliver i lagom stora burk... två flugor i en smäll tänkte jag och köpte. Fy vad dom smakade illa;( Oliverna åkte ur och 3 burkar fick jag;)


Här har vi en! Altrad till barnenes kusin som fick sin födelsepresent i den;)




Botten har jag löst genom att rita upp konservens botten på ett passande papper och sedan klippa ut cirkeln ca 1,5 cm utanför. Sen tar man och klipper flikar i dessa 1,5 cm extra material. Har även bigat längs med kanten för att pappret ska vika upp sig mjukare.
Jag limmade min botten på utsidan efter att jag lagt i presenten.



Sen är det bara att klä burken.



En liten tag att skrivas på.


Investerade i en Nellie Snellen blad stans. Helt underbar, men saknar fler storlekar på bladen. Kan alltid hoppas att det kommer;)


Dom andra burkarna kommer att dyka upp på Pysseltagens blogg.


Ha det bra!

Kram

Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar